Aplikacja AMS Metrics została poddana weryfikacji wyników z panelami badawczymi funkcjonującymi dotychczas na rynku mediów.
Są to m.in.:
1. Badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR)
2. Polskie Badania Outdooru (PBO dane dla systemu AMS)
W ramach badań IIBR porównano wyniki zasięgu 3+ z AMS Metrics z osiąganymi przez zbadane kampanie wynikami wskaźnika Recognition. Okazuje się, że większość kampanii, która wykazuje w AMS Metrics wskaźnik zasięgu 3+ na poziomie 30%.- 35% (i powyżej) osiąga wysokie rezultaty we wskaźnikach dowiedzionej świadomości prezentowanego plakatu.
W ramach PBO-AMS zweryfikowano wartości kontaktów AMS Metrics vs przeprowadzone przez PBO we współpracy z SMG/KRC badania widowni OOH - metodologia OVIM. AMS Metrics określa liczbę kontaktów na zdeycdowanie niższym poziomie niż dane dla wyników PBO (system BB12 w AMS), co dowodzi bardzo restrykcyjnym założeniom, jakie zostały przyjęte określaniu zasięgu i widowni dla nośników OOH w modelu AMS Metrics